...::::TuNiNgg.FoRuMM.BiZ ::::...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
LiFeLoNg
Üye
Üye
LiFeLoNg


Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 21/06/08

Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri Empty
MesajKonu: Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri   Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri Icon_minitimePtsi Haz. 30, 2008 6:05 pm

Genel Bilgiler

İlk kez 1976 Haziran ayında yollara çıkan VW Golf GTI, 1.6 litrelik motorundan alınan 110 HP'lik gücüyle dönemi için baş döndürücü bir halk sporcusu olmuştu. Ama aradan geçen beş kuşakta çok şey değişti ve Golf GTI halktan GTI çevikliğiyle uzaklaşıp 870 kg'dan 1335 kg'a şişmanlarken sürücü koltuğunda sadece ustaları isteyen kaprisli bir sporcu haline geldi. 29 yılda ilk dört nesliyle 1.5 milyondan fazla satılan Golf GTI'ın beşincisi, 2004 yılı Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Üç ve beş kapılı sipariş edilebilen otomobil, 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yanı sıra yine 6 ileri vitesli DSG Tiptronik şanzımanla da alınabiliyor.



Karoser, iç mekan
GTI'ı standart Golflerden ayıran özellikler gövde ölçülerinden çok gövdeye eklenmiş sportif ekipmanlardan kaynaklanıyor. Önde, üzerinde iri bir GTI monogramı taşıyan petekli ızgara ve tampon altı havalandırma kanallarıyla süslenen tamponla, etrafa korku salan otomobilin arka kısmındaysa alt kısmı siyah renkli tampon dikkat çekiyor. Üç kapılı gövde yapısı ve arkasında kırmızı fren kaliperleri görünen 17 inçlik alaşım jantlarla sportif görünümü tamamlanan otomobilin arka tavan spoyleri de bu görüntüyü destekliyor. Otomobilin kokpit yapısındaysa GTI ruhuna yönelik değişiklikler bulmak zor. Belki köklü bir değişiklik olmadan karbon kevlar görünümlü kaplamalarla GTI'a özgü değişimler yapılabilirmiş. Anlaşılan VW, bu işlemi firmalarına bırakmış. Kabindeki en önemli farklılık alt tarafı düz olan üç kollu direksiyon simidi ve gösterge tablosunun formu. Simidin yapısındaki şişkinlikler de yarış otomobillerine gönderme anlamına geliyor. Otomobilin tuning firmalarının elinden çıkmış gibi görünen metal pedal kiti, artık performanslı araçlarda çok kanıksanmış bir durumda. Gösterge tablosunun başlıca farkını hız kadranının 300 km/s'de son bulması yaratıyor. Otomobilin deri kaplı koltukları vücudu çok iyi sarıyor. Koltukların öne yatırılma mekanizmaları kolay kullanılıyor ve arkaya rahatça geçilebiliyor. Arka kısımdaki oturma alanları çok geniş, diz mesafeleriyse Golf GTI'a binip arkada oturmayı kabul edebilecek iki kişiyi fazlasıyla rahat ettirebilir. Golf’ün 350 litrelik bagaj hacmi kompakt bir hatchback için de, GTI için de başarılı bir değer.

Motor, performans
GTI'lar firmaların ulaştıkları performans teknolojisi düzeyini göstermesi bakımından büyük önem taşıyor. "Vahşi kurt" olarak adlandırılan Golf GTI'ın kuru kuruya bir performans makinesi olmasını beklemek VW'ye saygısızlıktan başka bir şey olmazdı. Çünkü Golf GTI'ın kaputunun altında firmanın ulaştığı teknolojinin şovu yatıyor. Tam da GTI kavramının yaratıcısından beklendiği gibi... Hem direkt benzin enjeksiyonu FSI, hem de turbo beslemeyi bir arada sunan 2.0 litrelik VW motoru, sporcuların da ekonomik olabileceğini kanıtlamak istiyor sanki. Tıpkı 150 HP'lik versiyonunun kullanıldığı Audi ve VW modellerindeki gibi. Bunun ne kadar gerçekleşebileceği sürücünün sağ ayağına ne kadar hakim olabildiğiyle ilgili ama hakkı verilerek kullanıldığında çok da iddiasına sadık kalamıyor. Çünkü otomobil gerçekten çok keyifli hızlanırken sürücüsünü sürekli irade sınavına tabi tutuyor. Aksilik işte, hep de galip geliyor! VW'nin tüketim iddiasını yakalayabilmek için bu otomobili, emekli olduktan sonra satın almak gerekli. Marşa basıldığında derinden homurdanarak çalışan motorun adeta gücünü belli eden sesi, otomobil hareket ettiğinde daha zarif bir hale dönüşüyor. GTI'lara özgü kaba homurtulardan uzak bir sesle çalışan motor, sert kalkışlarda lastiklere pek de anlayışlı davranmıyor. Lastiklerde motorun bu davranışından hoşnut olmadıklarını trajik patinajlarda yaydıkları mavi dumanlarla belli ediyor. 1800 ile 5000 d/d arasında 280 Nm'lik maksimum tork üreten motor, otomobili bulunduğu yerden kopartıp adeta sürükleyerek uzaklara taşıyor. Maksimum tork bandının böylesi geniş tutulması otomobilin her an hızlanmaya hazır olduğunu gösteriyor. Bunu anlamak için herhangi bir hızda ilerlerken gaz pedalına güç uygulamak yeterli. Yüksek gövde ağırlığına karşın otomobil hiç sıkıntı çekmeden hızlanıyor. Üst devirlere ulaşıldığında yırtıcı sesler yaymaya başlayan motorun performansının sadece sesten ibaret olmadığı devir göstergesindeki ibrenin keskin dans figürlerinden anlaşılabiliyor. Devir ibresinin dans partneriyse hemen yanındaki hız göstergesinin ibresi. Bu ibrenin böylesi hızlı hareketi GTI'lara özgü bir durum. Dördüncü viteste 7000 d/d'ye ulaşılıp devir bitirildiğinde 190 km/s'ye ulaşan Golf GTI, daha beşinci vitesteyken 235 km/s'lik maksimum hızına çıkıyor. Altıncı vitesi hızlanmayı sürdürmek ya da ekonomi için kullanma seçimi sürücüye ait. Hız göstergesinin 300 km/s'de noktalandığını gördükten sonra verilecek karar da sürücünün yüreğine kalıyor. Safkan GTI'da yakıt ekonomisi ile ilgili düşüncelerimizi belirtmiştik. Bu otomobilde istenildiğinde performans, istenildiğinde ekonomik yolculuklar seçeneği açık bırakılmış. Tabii iradesine güvenenlere... Bize kalırsa sürüş keyfine kapılıp kısa zamanda ehliyeti kaptırmamak için ara sıra ekonomi seçimini de değerlendirmekte yarar var. 100 km'de 10.0 litrelik tüketim de bir GTI için hiç fena sayılmaz.

Kullanım, konfor
Bir önceki bölümde anlattığımız nedenlerden dolayı Golf GTI'ın sürücü koltuğuna oturmadan önce güçlü bir irade gerekiyor. Bu özelliklere sahipseniz zaten gerisini VW sizin için halletmiş. Yol tutuşu bir GTI için fazla güvenli olan otomobilde sıkıntı yaşamak için gerçekten acemi olmak gerekiyor. Normalde bu kadar hızlı bir otomobilde virajlar hızlı (ama gerçekten hızlı!) dönülürken ellerin terlemesi beklenir. VW, standart Golflere göre 15 mm alçalttığı süspansiyon sistemiyle tutunma konusunu o kadar iyi halletmiş ki Golf virajları sanki yolu kendisi biliyormuş gibi düşündüren bir özgüvenle sürücüye iş bırakmadan dönüyor. Ellerse hiç titremiyor. ESP'nin biraz da VW'nin süspansiyon sistemine ve otomobilin geometrisine güvenini gösteren geç müdahaleleri, sportif kullanım zevkini kesinlikle törpülemiyor. Virajlardaki gaz yüklemelerinde otomobilin önden kayma eğilimi doğru kontra direksiyon hareketleriyle kolayca kontrol edilebiliyor. Direksiyon simidinin yapısı hakimiyeti kolaylaştırıyor. Dört yolcu için fazlasıyla konforlu yolculuklar sunan Golf GTI'da rahat etmemek imkansız. Hatta bu otomobilin sportif iddiası olan otomobil için fazla konforlu olduğu bile söylenebilir. Tıpkı süspansiyonun tüm sertliğine karşın GTI için fazla konforlu olması gibi. Ama bu durum salınımlar ya da yatma eğilimi doğurmuyor. Kabin ergonomisi firmanın geleneksel anlayışı içinde, hatasız Golf GTI'ın fren sistemi, sağladığı 100 km/s 36 metrelik duruş mesafesiyle üzerine düşen görevi çok iyi yapıyor. Ardı ardına yapılan duruşlarda kaçırma yapmayan sistem, lastiklerin de payıyla duruş güvenliğini sürekli üst düzeyde tutuyor. Ama aynı lastikler, ebatları nedeniyle yuvarlanma gürültülerinin kabinde duyulmasına neden oluyor. Büyük ebatlı lastiklerin gürültü yapacağı belli olduğuna göre firmanın buna bir çözüm üretmesi gerekirdi. Sorun farklı kalitedeki asfaltlarda sürdüğü için ülkemizin asfalt kalitesine bağlamak çok doğru olmaz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Admin
Forum Sahibi
Forum Sahibi
Admin


Mesaj Sayısı : 84
Kayıt tarihi : 25/05/08
Yaş : 31
Nerden : Kahramanmaraş

Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri Empty
MesajKonu: Geri: Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri   Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri Icon_minitimePtsi Tem. 07, 2008 12:22 am

edem çok şey yazıksın pek oku yamadım ama paylaşım için teşekkür ederim. Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://tuningg.yetkin-forum.com
 
Golf GTI (hastasıyım) Genel Özellikleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Hyundai Galloper 3.0 V6 Genel Bilgiler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
...::::TuNiNgg.FoRuMM.BiZ ::::... :: Modifiye & Tuning :: Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: