...::::TuNiNgg.FoRuMM.BiZ ::::...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir?

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
KeSHaT
SüpMoD
SüpMoD
KeSHaT


Mesaj Sayısı : 78
Kayıt tarihi : 09/06/08
Nerden : KahramanmaraŞ

Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir? Empty
MesajKonu: Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir?   Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir? Icon_minitimeSalı Haz. 10, 2008 9:51 pm

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.


Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

Viraj Çubukları Ne İşe Yarar?

Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır. Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Admin
Forum Sahibi
Forum Sahibi
Admin


Mesaj Sayısı : 84
Kayıt tarihi : 25/05/08
Yaş : 31
Nerden : Kahramanmaraş

Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir? Empty
MesajKonu: Geri: Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir?   Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir? Icon_minitimeÇarş. Haz. 11, 2008 11:07 am

Paylaşım için Teşekkür.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://tuningg.yetkin-forum.com
maggic
SüpMoD
SüpMoD
maggic


Mesaj Sayısı : 84
Kayıt tarihi : 25/05/08

Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir? Empty
MesajKonu: Geri: Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir?   Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir? Icon_minitimePerş. Haz. 12, 2008 9:49 pm

saol ede
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Mesaj: #1kule gergisi ve viraj çubukları nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
...::::TuNiNgg.FoRuMM.BiZ ::::... :: Modifiye & Tuning :: Dış Modifiye-
Buraya geçin: